Dlaczego audyt SEO sklepu internetowego jest taki ważny?
O audycie SEO ostatnimi czasy mówi się bardzo dużo. Jest to o tyle ciekawe, że pomimo względnej popularności tej usługi, wciąż mały odsetek przedsiębiorców faktycznie korzysta z potencjału tej usługi. Sprawdźmy, dlaczego warto skorzystać z eksperckiej wiedzy płynącej z audytu SEO.
Audyt SEO – czym jest?
Co to audyt SEO? To usługa niezbędna każdemu właścicielowi strony internetowej, bez względu na to, czy jest na początku, czy w trakcie okresu promowania swojego biznesu w sieci. Audyt SEO sklepu internetowego to usługa realizowana przez specjalizującą się w tym temacie agencje, której celem jest zweryfikowanie bieżącego stanu naszej witryny i zwrócenie uwagi na mocne, słabe strony oraz obszary, które pozwolą uwolnić potencjał SEO.
W ramach analizy SEO wykonywanej podczas audytu otrzymamy szczegółową informację o kondycji naszych meta tagów, stanu indeksacji strony, siatki adresów URL, jakości contentu, bezpieczeństwie serwisu, jego UX i wielu innych elementach, które mają realny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Jak dobrze wiemy, w celu oceny naszej strony pod kątem optymalizacji pod uwagę bierze się kilkaset czynników, spośród których wiele jest analizowanych podczas audytu.
Co stanowi produkt finalny takiego audytu? Szczegółowy raport, który pokaże wszystkie słabe i mocne strony naszej witryny i uwzględni obszary, które powinny zostać przez nas natychmiast poprawione. To bezcenna wiedza, bez której nasza strona nie będzie w stanie rozwijać się w sposób harmonijny.
Rozpoczynasz pracę nad stroną – audyt SEO to podstawa
Wiele osób rozpoczynających pracę nad rozpoznawalnością w sieci nie ma zielonego pojęcia, od czego zacząć proces optymalizacji i pozycjonowania. Branżowa literatura i materiały edukacyjne wymieniają cały szereg procesów, które wchodzą w skład SEO. Treści, linki, technikalia strony, słowa kluczowe i tak dalej. Skąd na samym początku mamy wiedzieć, co jest mniej, a co bardziej istotne? Gdy stronę budujemy od zera, zdajemy sobie sprawę z tego, że wartość strony jest budowana od nowa i z równą uwagą musimy pracować nad każdym tym aspektem.
Jeśli jednak przejmuje stronę i domenę po byłym właścicielu, ciężko nam stwierdzić na pierwszy rzut oka, jak strona prezentuje się od strony SEO. To idealny moment, by skorzystać z usługi audytu, obnażającego słabe, ale również i mocne strony witryny.
Audyt SEO to gotowe rozwiązanie na sukces w e-commerce
Audyt SEO e-commerce to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców i właścicieli stron, którzy na poważnie biorą obszar marketingu internetowego. Już teraz zdecydowana większość handlu przeniosła się do sieci. I wprawdzie nie wypada lekceważyć obszaru handlu stacjonarnego, to sami doskonale, na podstawie własnych nawyków zakupowych wiemy, jak istotne jest skupienie zasobów i energii na promocji w internecie.
Oprócz doskonale znanego Google Ads to właśnie pozycjonowanie strony stanowi wariant, dzięki któremu stymulujemy ruch z wyszukiwarki. By jednak nasza strona była jakkolwiek rozpoznawalna, niezbędne jest wykonanie szeregu długoterminowych procesów związanych z treściami, słowami kluczowymi, portfolio linkowym, które zapewnią nam odpowiednie wyniki. Jak jednak upewnić się, że nasza praca nie idzie na marne? Za pomocą audytu SEO. To właśnie cykliczne wykonywanie audytu pozwoli nam w obiektywny sposób ocenić, że nasza strona robi postępy i przyciąga coraz większą liczbę klientów.
Czy audyt SEO to usługa dla początkujących właścicieli stron?
Czy audyt SEO to usługa dla początkujących pozycjonerów? Przyjęło się, by audyt SEO faktycznie wykonywać tylko na początku pracy nad optymalizacją strony. To oczywiście rozwiązanie konieczne, ale nie powinniśmy ograniczać potencjału tej usługi tylko do zapoznania się ze stanem faktycznym strony.
To właśnie audyt SEO stanowi podstawowe narzędzie prewencji, gdy widzimy stopniowy spadek zainteresowania naszą stroną. Takie spadki oczywiście musimy wyłapać sami, jednak regularni użytkownicy Google Analytics z pewnością zawczasu zauważą, że coś się święci. Pogorszenie widoczności w wyszukiwarce zawsze ma swoje źródła i jeśli my, ze względu na niedostateczną wiedzę nie jesteśmy w stanie go zweryfikować, powinniśmy posilić się doświadczeniem ekspertów realizujących audyt SEO.
Audyt SEO to także usługa, która powinna być na liście TO DO firm planujących metamorfozę swojej strategii marketingowej lub całkowitą przebudowę strony. Jak widać, usługa audytu jest uniwersalna a wiedza płynąca ze zrealizowanej usługi bezcenna, bez względu na stadium rozwoju naszej witryny.