Jak wiadomo nie od dziś, reklama jest dźwignią handlu. Aby zoptymalizować koszty, należy ją dopasować do branży, potencjalnych klientów, a także wybrać najskuteczniejszy kanał komunikacji, czyli… internet. Pokazujemy, jak reklamować sklep budowlany, salon łazienek czy sklep z wyposażeniem wnętrz.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
To, jaką formę reklamy powinieneś wybrać, zależy głównie od tego, czy sprzedaż prowadzisz stacjonarnie, czy przez internet. W każdym z tych przypadków zaleca się położenie nacisku na nieco inne działania, przynoszące zyski w konkretnej sytuacji. Reklama sklepu budowlanego czy salonu łazienek to oferta agencji SEO np. Bizzit, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Na czym to polega?
Na prowadzeniu takich działań, które mają na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki temu klienci szukają produktów online, mogą trafić na twój sklep, a nie twojej konkurencji.
Pozycjonowanie sklepu internetowego zwykle rozpoczyna się od wybrania fraz, na których warto skupić swoje działania. Frazy te nie powinny być ogólne, tylko ściśle dopasowane do asortymentu. W przypadku sklepu budowlanego mogą to być m.in. konkretne elektronarzędzia, a salon z łazienkami powinien skupić się np. na ceramice, kafelkach.
Mając wybrane kluczowe frazy, można rozpocząć optymalizację strony, która polega m.in. na tworzeniu opisów i tytułów kluczowych podstron, unikalnych opisów produktów, SEO opisów na najważniejsze landing page, a także optymalizacji obrazków. To szereg prac, nierzadko skomplikowanych, dzięki którym możesz być o krok (a właściwie o pozycję) przed konkurencją.
Pozycjonowanie lokalne sklepu budowlanego, z wyposażeniem wnętrz
Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, również musisz zacząć od analizy fraz kluczowych. Tylko w tym wypadku będą one skoncentrowane na lokalizacji jak np. „salon łazienek katowice”, „narzędzia katowice”, „meble do salonu katowice”. Wykorzystuje się je w pracach optymalizacyjnych na stronie.
Ważnym elementem pozycjonowania lokalnego jest stworzenie profilu Google Moja Firma, a także własnego znacznika w mapach Google. Sklep warto dodać do katalogów firm, dbając o zachowanie zgodności danych teleadresowych (tzw. danych NAP) z tym, co znajduje się na stronie, a także na wizytówce Google Moja Firma. Natomiast jeśli chcesz pozyskiwać odnośniki do swojej witryny, dobrze, gdy pochodzą one z lokalnych, miejskich serwisów.
Google Ads – skuteczna reklama dla biznesu
Niezależnie od tego, czy twój sklep z wyposażeniem wnętrz lub salon łazienek działają stacjonarnie, czy przez internet, uzupełnieniem wyżej przedstawionych działań jest reklama Google Ads. Jest to płatna reklama sponsorowana, umieszczana bezpośrednio w wynikach wyszukiwania poprzez system reklamowy Google.
Jej największą zaletą jest szybkość i skuteczność, co jest szczególnie ważne, gdy wybrany asortyment ma charakter sezonowy, jak np. meble ogrodowe. Dzięki zaawansowanym możliwościom targetowania odbiorców można też precyzyjnie określić lokalizację, w jakiej reklama ma być wyświetlana. Oznacza to, że informacja o twoim salonie łazienek na Śląsku wyświetli się użytkownikom, którzy korzystają z przeglądarki przebywajac jednocześnie w tym województwie. I co najlepsze, to stosunkowo tani sposób na dotarcie do klientów.