Wielu przedsiębiorców z branży meblowej zastanawia się nad najskuteczniejszymi metodami promocji marki. Oczywiście wielokanałowość jest tu kluczem do sukcesu, gdyż należy korzystać z różnych mediów, aby docierać do potencjalnych odbiorców. Prym wiedzie tu oczywiście Internet, ale również na szczeblu lokalnym reklama prasowa, czy targi branżowe. To jednak, co w szczególności przekonuje klientów, to dobrze wykonane katalogi z aktualną ofertą.

Stawianie na ponadczasowość i różnorodność

W promocji firmy meblowej oczywiście trzeba stawiać na ponadczasową i różnorodną ofertę, skierowaną  zarówno do miłośników klasyki, jak i nowoczesnego wzornictwa. Dlatego katalog szyty powinien prezentować swoisty miks i różnorodny design. Dobry projekt okładki przyciągający uwagę to podstawa. W przypadku grubych katalogów, najlepiej decydować się na modele szyte, które są trwalsze i w tym przypadku lepiej się sprawdzają. Projektując katalog warto zawrzeć zdjęcia przedstawiające przykładowe realizacje, które mogą stać się inspiracją do wykonania aranżacji pokoju w określonym stylu, a także dokładny opis użytych materiałów. Ponieważ katalog jest dodawany do każdych zakupów powinien zachęcać swoją formą i designem. Nie może być zatem ani za duży ani za mały, aby umieszczone w nim fotografie i podpisy były czytelne i nie wymagały użycia lupy do wczytania się w specyfikację danej kolekcji.

Promocja na targach branżowych

Rokroczne przygotowywane są nowe katalogi firmy meblowej. Dzieje się tak ze względu na zmieniające się trendy i potrzeby proponowania nowych rozwiązań klientom, a także unowocześniania tych znanych i lubianych. Każda kolekcja powinna zostać dobrze opisana zarówno na stronie internetowej, jak i w katalogu i przekaz dla klientów musi być spójny, rzeczowy i zawierać najważniejsze atuty poszczególnych kolekcji. Katalogi szyte, klejone czy też broszury są prezentowane także na targach branżowych. Trudno wyróżnić się pośród konkurencji, dlatego trzeba postawić na jak najdokładniejsze wykonanie. Czasem może opłacić się stworzenie dwóch katalogów – jednego z nowoczesnymi propozycjami do modernistycznych wnętrz, a drugiego z bardziej tradycyjnymi zestawami mebli. Dzięki temu można lepiej pokazać różnorodność firmy, a oferta może być bardziej zauważalna, co bezpośrednio przełoży się na większe zainteresowanie.

Budowanie stałej grupy klientów

W branży meblowej, gdzie meble kupuje się na lata bardzo trudno jest zbudować grupę stałych klientów. Jednak warto próbować, zwłaszcza, że można proponować różne dobra komplementarne. Warto przekonywać swoich klientów o słuszności tworzenia jednolitych aranżacji mieszkania, bądź wręcz przeciwnie tworzenia eklektycznych wnętrz. Przekaz powinien być celowy i skierowany do określonego odbiorcy, w zależności od jego preferencji na podstawie dokonywanych zakupów. Oczywiście dotyczy to zakupu mebli przez internet i tworzenia reklam Google Adwords w ramach remarketingu. Niemniej jednak w tym kanale nie można zaniedbywać również dostarczania klientom aktualnych katalogów. Oczywiście można to robić drogą mailową, jednak w gąszczu spamu i reklam taki katalog może zostać pominięty przez potencjalnych klientów. Znacznie lepiej zatem zamówić nakład katalogów szytych lub klejonych i dołączać je do każdych zakupów. W ten sposób klient może bliżej przyjrzeć się poszczególnym propozycjom, które nie zawsze są dobrze widoczne na ekranie monitora.        

Skuteczna promocja firmy meblowej musi odbywać się na płaszczyznach kontaktu z klientem i kontrahentami. Poza kanałami informacyjnymi w promocji niezbędne są dobrze wykonane katalogi, dzięki którym firma buduje prestiż i rozpoznawalność.      

ZOSTAW ODPOWIEDŹ