Jak wyceniać usługi budowlane?

Podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy jest wycena świadczonych przez niego usług. Z jednej strony ceny nie mogą być zbyt niskie, z drugiej strony trzeba też zachować zdrowy rozsądek, aby klienci chcieli korzystać z usług firmy. Jak przeprowadzać wycenę w firmach budowlanych?

Koszty stałe i zmienne

Efektywna wycena usług budowlanych bierze pod uwagę przede wszystkim koszty, jakie przyjdzie ponieść wykonawcy. Mowa tutaj o kosztach stałych oraz zmiennych. Koszty stałe dotyczą tych wydatków, które ponosimy bez względu na ilość wykonanych prac, natomiast koszty zmienne zależą właśnie od konkretnej usługi, jaką świadczymy. W pierwszym przypadku możemy wyróżnić na przykład koszty związane z amortyzacją maszyn, w drugim wydatki związane z wynagrodzeniem pracowników. W każdym mieście koszty utrzymania pracownika są inne – „najdroższe” pod tym względem jest województwo pomorskie oraz małopolskie. Koszty, jakie będziemy musieli ponieść, powinny zostać przerzucone na klienta – w przeciwnym razie nie możemy mówić o osiąganiu zysku.

Sprawdź oferty w wymienionych województwach poniżej:

Jak ustalić marżę?

Na cenę usługi budowlanej wpływa również marża, jaką pobiera dla siebie firma. Marżą można nazwać część, która ma stanowić zysk. Jak ustalić jej wysokość? Otóż z jednej strony marża nie może być zbyt niska, ostatecznie prowadzenie działalności ma być opłacalne. Niemniej jednak nie może być też zbyt wysoka – w takim przypadku klienci zrezygnują z naszych usług na rzecz wykonawcy, który zaproponuje im korzystniejszą cenę. Warto więc kierować się ofertami konkurencyjnych firm, mając jednocześnie na uwadze koszty, jakie będziemy musieli ponieść. Ceny poszczególnych usług w każdym miejscu są nieco inne – przykładowo województwo łódzkie zwykle oferuje atrakcyjniejsze warunki, niż województwo mazowieckie (sprawdź na stronie: https://building-companion.pl/lodz–lodzkie). Nic więc dziwnego, że dużą popularnością cieszą się firmy, które świadczą usługi także w województwach sąsiadujących. 

Kiedy warto negocjować warunki z klientem?

Ceny usług, jakie proponujemy poszczególnym klientom, nie muszą być tożsame. Wręcz przeciwnie – jeśli chcemy być konkurencyjni, warto zaoferować lepsze warunki tym, z którymi często współpracujemy. Negocjacja warunków kontraktu, w tym ceny, to standard w biznesie. Pamiętajmy jednocześnie, że do każdego klienta powinno się podchodzić indywidualnie – ustalony z góry cennik warto traktować jedynie poglądowo, biorąc pod uwagę również inne czynniki, które mają wpływ na ostateczną kwotę. Przykładowo, w sezonie jesienno-zimowym, gdy zleceń budowlanych jest mniej, możemy zaproponować klientom nieco lepsze ceny. 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij